معرفی کتاب مبانی موفقیت

نویسنده : شادی سلیمی

معرفی کتاب مبانی موفقیت

معرفی کتاب مبانی موفقیت

نام کتاب : مبانی موفقیت

نویسنده : جک کنفیلد - ژانت سوئیتزر 

مترجم : گیتی شهیدی

موضوع کتاب : موفقیت و مدیریت

تعداد صفحات کتاب: 656 صفحه

کتاب "مبانی موفقیت: رسیدن از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید" ترجمه ای از کتاب "The success principles: how to get from where you are to where you want to be"  می باشد.

آنتونی رابینز در مورد این کتاب می گوید: مبانى کنفیلد ساده هستند، اما نتایجى که از به‌کارگیرى آن‌ها به دست مى‌آورید، فوق‌العاده خواهند بود.

نگاهى به خود بیندازید، خودتان را با موفق‌ترین فردى که مى‌شناسید مقایسه کنید و بگویید او چه خصوصیاتى دارد که شما ندارید؟ آیا او پنج‌ برابر شما باهوش‌تر است؟
هرگز! اگر او توانسته، پس شما هم مى‌توانید. با مطالعه و به‌کارگیرى مطالب این کتاب مى‌توانید تحولى عظیم در زندگى خود ایجاد کنید. ممکن است تصور کنید در مورد موفقیت کتاب‌هاى بسیار نوشته شده و همه آن‌ها یک موضوع را تکرار مى‌کنند، اما بعد از مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که خود نویسنده قدم به قدم همراه شماست، در برداشتن گام‌هاى بزرگ به سوى موفقیت همراهى‌تان ‌کرده و نکاتى استثنایى به شما گوشزد مى‌کند که تاکنون نظیرش را در هیچ کتابى نخوانده‌اید.

با خواندن این کتاب مى‌توانید به رفع کمبودها و مشکلات مالى خود کمک کنید و بدانید این کتاب سودمند جدیدترین اصول راه‌یابى به مسیر موفقیت و روش‌هاى کسب درآمد به روش امروزى را حتى از طریق اینترنت، به شما آموزش مى‌دهد. مى‌توانید براى تقویت اعتماد به‌ نفس و افزایش احترام به نفس از این کتاب همچون یک مربى یارى بگیرید و حاصل آن را در زندگى خود مشاهده کنید.

خلاصه کتاب مبانی موفقیت

کتاب مبانی موفقیت نوشته جک کنفیلد و ژانت سوئیتزر است. نویسنده باور دارد که او در زندگی شخصی اصول ذکر شده در کتاب را به اجرا درآورده است و کارآمدی آنها را تجربه کرده است.

کتاب مبانی موفقیت دربردارنده 64 اصل است که در شش بخش تقسیم شده و عمل به آنها می تواند زمینه موفقیت فردی را فراهم آورد.

بخش اول، «پایه و اساس موفقیت»، حاوی بیست‌ و پنج فصل و اصول کلی است که باید آن‌ها را برای رسیدن از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید، به کار ببرید. با کشف این مسئله که لازم است مسئولیت صد درصد زندگی و نتایج و اهداف خود را به عهده بگیرید، شروع خواهید کرد.

بخش دوم، «خود را برای موفق‌شدن تغییر دهید»، بر اهمیت کار درونی که انجامش لازم است تأکید دارد؛ مهارتی که به شما کمک می کند هرگونه مانع ذهنی و احساسی را که بر سر راه موفقیت دارید، برطرف کنید.

بخش سوم، «گروه موفقیت خود را تشکیل دهید»، به شما نشان می دهد چگونه و چرا باید انواع مختلف گروه‌های حمایتی را بسازید تا بتوانید وقت خود را به‌طور منحصر به‌ فرد بر نبوغ اصلی خود متمرکز کنید.

در بخش چهارم، «روابط موفق ایجاد کنید»، یک‌سری اصول را به شما آموزش می‌دهیم، روش‌هایی عملی برای بنا نهادن و حفظ روابط موفقیت آمیز. امروزه که شبکه‌های قوی وجود دارد، شکل‌ دادن موفقیت بلندمدت و گسترده بدون داشتن مهارت‌های ارتباطی مطابق با سطح دنیا ناممکن است.

در انتها چون اکثر مردم موفقیت را با داشتن پول برابر می‌دانند و چون پول برای حیات و ارتقای کیفیت زندگی ما ضروری است. بخش پنجم «پول و موفقیت» نام‌گذاری شده و به شما خواهد آموخت که چگونه در مورد پول هوشیارتر و مثبت‌تر باشید.

بخش ششم، «موفقیت از همین الان آغاز می‌شود»، در مورد اهمیت شروع از همین حالا و تشویق و تقویت دیگران در این روش است.

کتاب مبانی موفقیت در بردارندۀ قواعدی است که توسط مردان و زنان موفق در طول تاریخ به کار گرفته شده اند. این قواعد اگر در کنار یکدیگر و به شکلی مداوم به کار گرفته شوند، خواهند توانست زندگی تان را فراتر از آنچه تصور می کنید، دگرگون سازند. جک کنفیلد در این کتاب فوق العاده پرفروش و تأثیرگذار، از تجربیات چند دهه از زندگی خود بهره می گیرد و آنها را در قالب یک راهنمای کاربردی و الهام بخش به مخاطبین ارائه می کند؛ راهنمایی که می تواند به همۀ افراد کمک کند تا از جایگاه کنونی شان در زندگی، به نقطۀ مطلوب خود برسند. کتاب " مبانی موفقیت" به ما می آموزد که چگونه اعتماد به نفسمان را بالا ببریم، از پس چالش های روزمره برآییم، باانگیزه و هدفمند زندگی کنیم و به درک درستی از آرزوهایمان برسیم.

نویسنده کتاب مبانی موفقیت

بخشی از متن کتاب مبانی موفقیت

میزان موفقیت هر فرد، میانگینی از مجموع موفقیت افرادی است که بیشترین تعامل را با آن‌ها دارد. برای مثال اگر شما دائما با افراد شکست خورده، نشست و برخاست کنید، در نهایت احتمال بالاتر رفتن از سطح آن‌ها برایتان کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه بهتر است درمورد تعاملات و روابط نزدیک خود تجدید نظر کنید. در کنار شناخت تاثیر موفقیت اطرافیان در شما، نبوغ درونی خود را هم کشف کنید. با شناسایی استعدادهای خود، مسیر موفقیت را سریع تر طی خواهید کرد. برای مثال ممکن است سال‌ها برای یک مدیر خرید خوب بودن تلاش کنید، اما حتی با گذشت زمان هرگز به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید. در حالی که با نگاهی بهتر به خود، می‌دیدید که استعداد شما در آشپزی بوده است.

انسان به عنوان یک موجود اجتماعی، تمام موفقیت‌هایش در ارتباط با دیگران اتفاق می‌افتد. این که چقدر مهارت‌های ارتباطی را بدانید و از آن‌ها استفاده کنید، بی شک بر موفقیت شما تاثیر می‌گذارد. عواملی نظیر گوش کردن و پرهیز از بحث‌های بی نتیجه، اهمیت دادن به صداقت در روابط و گفتن واقعیات، انتخاب کلمات درست هنگام گفتگو با دیگران، پایبندی و تعهد به قول وقرارها تاثیر بسیار زیادی بر پرورش روابط سالم خواهد داشت.

مسلما درآمد و وضعیت اقتصادی بر سایر جنبه‌های زندگی و موفقیت‌هایی مورد نظر شما، تاثیر بسیار زیادی دارند. به این نکته توجه کنید که موفقیت در زمینه مالی همچون موفقیت در سایر بخش‌ها از قوانین خاصی پیروی کرده و مبانی موفقیت خاص خود را دارد که آگاهی از آن‌ها مسلما برای شما مفید خواهد بود. واتلز نویسنده کتاب علم ثروتمند شدن در این باره می‌گوید: برای کسب ثروت، دانشی وجود دارد و آن دانشی دقیق است، مثل جبر و ریاضی. قوانین خاصی وجود دارد که بر روند کسب ثروت حاکم است و وقتی کسی این قوانین را یاد بگیرد و از آن‌ها پیروی کند، طبق ریاضیات مطمئنا ثروتمند خواهد شد.

نقد کتاب مبانی موفقیت

در طول دقایقی که کتاب مبانی موفقیت را مطالعه می کنید، می توانید اصول موثر واضح آن را در زندگی خود به کار ببرید. می توانید وضعیت مالی، شغلی، سلامت، روابط، ورزش یا خلاقیت خود را با استفاده از ابزار قدرتمند کنفیلد به گونه‌ای گسترده بهبود بخشید. کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. نبوغ اصلی خود را کشف کنید و برآن متمرکز شوید. در هر کاری که می کنید، نهایت تلاش خود را به کار بگیرید و بهتر عمل کنید و ببینید از انجام چه کاری بیش‌تر لذت می برید، بدانید که موفقیت عظیم شما در انجام همان کار است.

به فردی شاد و موفق تبدیل شوید، همان شخصی باشید که دوست داشتید، بدون این‌که انرژی خود را هدر بدهید. حتی می توانید قبل از بازکردن این کتاب شروع کنید. تصورش را بکنید: اگر به همان کاری که همیشه انجام می‌دادید ادامه دهید، همانی را به دست می‌آوید که همیشه به دست می آورید. آیا موعد آن فرا نرسیده که برای به دست آوردن چیزی بهتر تغییری در خود ایجاد کنید؟

کتاب مبانی موفقیت اثریست که خواندن آن آسان و بسیار موثر است.

معرفی نویسنده کتاب مبانی موفقیت

جک کنفیلد، زاده ی 19 آگوست 1944، نویسنده، سخنران انگیزشی، مدرس و کارآفرین آمریکایی است. او از بنیان گذاران مجموعه کتاب های فوق العاده موفق و پرفروش «سوپ جوجه برای روح» است که به فروش بیش از پانصد میلیون نسخه ای دست یافته و به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند. کنفیلد در تگزاس به دنیا آمد و سال های نوجوانی خود را در ویرجینیای غربی گذراند. او در سال 1966 در رشته ی تاریخ چین از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و برای ادامۀ تحصیل به دانشگاه ماساچوست رفت.

مقالات مرتبط: