معرفی کتاب چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد؟

نویسنده : شادی سلیمی

معرفی کتاب چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد؟

معرفی کتاب چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد

مؤلف: روندا برن

ناشر: ندای معاصر

مترجم:  افسون صانعی

«شما دقیقا همان چیزی هستید که بدان فکر می‌کنید». این اصل مهم ایده‌ای است که امروزه به آن قانون جذب گفته می‌شود. قانون جذب یکی از مباحث داغ امروزه است که درباره آن کتاب های زیادی نیز تالیف شده است. باور کلی این قانون بر این است که اگر چیزی را واقعا بخواهید و روی آن تمرکز کنید، هر غیرممکنی ممکن می‌شود. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های این حوزه، کتاب "چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد" است که با تعریف داستان‌های واقعی، شما را با شگفتی قانون جذب آشنا می‌کند. بسیار از افراد در زندگی خود خواسته‌های بزرگی دارند، اما برای رسیدن به آن‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. در ذهن آن‌ها فقط افکار منفی موج می‌زند و هیچ نشانه‌ای از امید نیست. این افراد به راحتی رسیدن به خواسته‌های خود را با منفی‌بافی به تعویق می‌اندازند. کتاب قانون جذب به شما یاد می‌دهد برای تحقق آرزو‌هایتان فردی جسور باشید و از منفی‌بافی دست بکشید.

کتاب چگونه قانون جذب زندگی‌ام را تغییر داد (How the Secret Changed My Life) یکی از کتاب‌های مشهور انگیزشی است که بعد از انتشارش حسابی سروصدا به پا کرد. اولین نسخه این اثر در سال ۲۰۱۶ به زبان انگلیسی ترجمه شد و به زودی توانست مورد توجه خوانندگان قرار بگیرد و به زبان‌های دیگر ترجمه شود. نویسنده این کتاب «راندا برن»، با آوردن داستان‌های واقعی از زندگی افراد موفق‌، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با قدرت به سمت رویاها پرواز کرد.

این نویسنده با تاکید روی قانون جذب کتاب را نوشته و سعی دارد شما را با مفاهیم کلی و اصول قانون جذب آشنا کند. به اعتقاد این نویسنده افکار ما دارای دو بعد منفی و مثبت هستند. این یک کلیت واحد است که از فیزیک تبعیت می‌کند. اگر شما روی افکار منفی متمرکز شوید، سروکله اتفاقات منفی در زندگی‌تان پیدا می‌شود و اگر با تمام قوا روی افکار مثبت تمرکز کنید، می‌بینید که رویاهای‌تان چگونه به حقیقت می‌پیوندد. این کتاب از تغییرات معجزه‌آسایی که در زندگی افراد مختلف اتفاق افتاده صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که قانون راز چه نقشی در این اتفاقات داشته است.

 یکی از مزایای این اثر، داستان‌محور بودنش است؛ به این ترتیب خوانندگان با مطالعه آن، ارتباط بیشتری با کتاب پیدا می‌کنند. قانون جذب به شما کمک می‌کند از محدودیت‌های ذهنی خود خارج شوید و معنای جدیدی را در زندگی‌تان به‌وجود آورید. این قانون شما را برای رسیدن به سلامتی، پول، ارتباط خوب با دیگران، زندگی شاد، آرامش و... همراهی می‌کند. به اعتقاد نویسنده، افراد موفق توانسته‌اند از اصول و قوانین هستی برای محقق شدن رویاهای خود استفاده کنند و اگر شما بخواهید نیز می‌توانید از این قوانین بهره ببرید و خیلی زود نتیجه آن را مشاهده کنید.

خبر خوب اینکه قانون جذب برای همه است و هرکسی که بخواهد می‌تواند از آن استفاده کند. ثروتمندان و افراد تاثیرگذار، مثل افراد معمولی هستند. آن‌ها فقط یاد گرفته‌اند چگونه و چطور، از قوانین جذب در جهت آرزوهای خود بهره‌مند شوند. اگر شما هم دوست دارید ثروت، عشق، سلامتی، خوشبختی، موفقیت و... را جذب کنید، بهتر است دست به کار شوید و افکار خود را سامان‌دهی کنید.

معرفی کتاب چگونه قانون جذب زندگی ام را تغییر داد؟

خواندن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

قانون جذب یک قانون کلی برای کسانی است که دوست دارند در زندگی خود موفق باشند و به‌دنبال رویاهای خود هستند. اگر به خواندن کتاب‌های انگیزشی علاقه دارید، این کتاب را در لیست مطالعه خود قرار دهید.

چرا تمرکز روی خواسته‌ها مهم است؟

افراد به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ آن‌هایی که هیچ خواسته و آرزویی ندارند، کسانی که در سرشان پر از آرزو است اما روی آن‌ها تمرکز نمی‌کنند و افرادی که هم آرزوهای بزرگی دارند و هم برای دست‌یابی به آن‌ها، همه تلاش خود را می‌کنند. این افراد به خوبی می‌دانند که رویاپردازی بدون داشتن افکار مثبت و باور به تحقق آن‌ها، راه به جایی نمی‌برد. بنابراین شما به‌عنوان یک فرد رویاپرداز، باید بدانید چگونه برای رویاهای خود جای کافی در ذهن‌تان باز کنید و به آن‌ها پروبال دهید. متمرکز شدن روی اهداف، میل شما را به تلاش نیز بیشتر می‌کند و تلاش یکی از عوامل اصلی موفقیت است.

بعد از این کتاب چه آثاری را مطالعه کنیم؟

راز نام یکی از کتاب‌هایی است که به سبک کتاب حاضر شباهت دارد و شما را بیشتر با قوانین هستی و راه‌کارهای موفقیت آشنا می‌کند. این کتاب در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و به سرعت توجه مخاطبان را به خودش جلب کرد. یکی دیگر از کتاب‌های موثر در این زمینه، کتاب جادو نام دارد که باز هم با محوریت قوانین جذب نوشته شده است. از دیگر کتاب‌های مشابه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درباره نویسنده کتاب "چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد"، راندا برن

راندا برن (Rhonda Byrne) یک نویسنده استرالیایی با شهرت جهانی است که در سال ۱۹۵۱ متولد شد و با ساختن مستند «راز» و سپس نوشتن کتاب آن، به شهرت رسید. او در زمینه نوشتن کتاب‌های انگیزشی فعال است و تاکنون توانسته با انتشار آثار متعدد در این زمینه، توجه خوانندگان را به خود جلب کند. راندا برن از سوی مجله تایم به‌عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در دنیا معرفی شده است. او تلاش می‌کند تا تجربیات خود و دیگران را در اختیار خوانندگان قرار دهد و به آن‌ها کمک کند تا رویاهای‌شان را محقق سازند.

کتاب راز یکی از موفق‌ترین آثاری است که تاکنون از این نویسنده منتشر شده و توانسته بیشتر از ۱۹ میلیون فروش داشته باشد و به بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شود. سه کتاب قهرمان، قدرت و جادو نیز جزو پرفروش‌ترین آثار این نوینسده محسوب می‌شوند. بن‌مایه کتاب‌های برن، قدرت تفکر و ذهن آگاه است. این کتاب‌ها به خوانندگان کمک می‌کنند تا قدرت رویاپردازی و تسجم خود را تقویت کنند و در زندگی خود کوشا باشند.

درباره نسخه‌های فارسی کتاب "چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد" در ایران

این کتاب یکی از آثاری است که توجه علاقه‌مندان و مترجمان حوزه کتاب‌های انگیزشی را به خود جلب کرده و چندین بار به فارسی برگردانده شده است. یکی از نسخه‌های موفق مربوط به ترجمه «افسون صانعی» است که توسط نشر «ندای معاصر» منتشر شده است. از دیگر نسخه‌های موجود می‌توان به ترجمه «نفیسه معتکف» و همچنین نسخه ترجمه‌شده توسط «زهرا بختیاری» اشاره کرد.

مطالعه کتاب "چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد" چقدر زمان می‌برد؟

کتاب حاضر در ۱۷ بخش و ۱۲۸ صفحه منتشر شده است. شما می‌توانید با مطالعه روزی ۲۰ صفحه، آن را در کمتر از یک هفته تمام کنید و به سراغ کتاب‌های بعدی بروید.

بخشی از کتاب "چگونه قانون جذب زندگیم را تغییر داد"

چگونه از راز برای تغییر دادن زندگی‌ام استفاده کردم؟

در اعماق وجود شما واقعیتی وجود دارد که منتظر است کشفش کنید و آن واقعیت این است: شما سزاوار همه‌ی خوبی‌هایی هستید که زندگی برای شما دارد. شما این موضوع را به طور ذاتی می‌دانید. چون وقتی کمبود چیزهای خوب را تجربه می‌کنید، احساس بدی دارید. همه‌ی چیزهای خوب حق طبیعی شما هستند. شما خالق زندگی‌تان هستید و قانون جذب ابزاری عالی‌ست برای خلق هر آنچه می‌خواهید. مثل جِنی در داستان بعد، بسیاری از کسانی که داستان‌شان را برای ما تعریف کرده‌اند از من به خاطر تغییر زندگی‌شان تشکر می‌کنند. در واقع آن‌ها با تغییر دادن خودشان باعث این تغییرات شده‌اند.

من فقط بی‌نهایت شکرگزارم که توانسته‌ام اين راز را با همه‌ی ‌آن‌ها در میان بگذارم. لبه‌ی پرتگاه «همه چیز باید تغییر کند وگرنه فکر نکنم دیگر بتوانم این وضعیت را تحمل کنم»؛ این احساس من روز پیش از تولد سی سالگی‌ام بود. گرچه تحصیلات بالایی داشتم، نمی‌توانستم شغل تمام‌وقت دائمی پیدا کنم. وقتی به ته خط رسیدم، بالاخره احساس کردم دارم غرق می‌شوم و خواندن کتاب به نوعی آخرین راه حل برای من بود. چه قدر احمق بودم. راز باید اولین قدم من می‌شد نه آخرین راه حلم! تغییرات برای من بلافاصله اتفاق افتادند چون کتاب واقعا به من انگیزه داده بود و من فکر می‌کردم حتی اگر این «راز» نتیجه‌ی دیگری نداشته باشد، لااقل روحیه‌ی مرا بالا برده و به من امید داده است.

مقالات مرتبط:

معرفی کتاب مبانی موفقیت

معرفی کتاب مبانی موفقیت

نویسنده : شادی سلیمی