رازهای موفقیت در کسب و کار

نویسنده : شادی سلیمی

رازهای موفقیت در کسب و کار

همه ما می‌دانیم برای موفقیت در کسب و کارمان باید قادر به گسترش آن باشیم و متناسب با علم روز از روش‌ها‌ی جدید برای رشد و موفقیت در کسب و کارمان استفاده کنیم. با وجود بستری مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی تکنیک‌های بسیار زیادی برای رشد و توسعه کسب و کارها در دسترس قرار دارد که می‌توان به کمک آن‌ها تجارت را بهبود بخشید.

در این مقاله قصد داریم شما را با رازهای موفقیت در کسب و کار آشنا کنیم که بسیار موثر هستند و امیدواریم بتوانید با استفاده از این روش‌ها روز به روز بیشتر درآمد زایی کنید.

12 راز موفقیت در کسب و کار

1- برای موفقیت در کسب و کار، بهانه ها را حذف کنید

اولین قانون موفقیت در کسب و کار، این است که هیچ بهانه ای نداشته باشید و همه آن ها را از زندگی خود حذف کنید. تا زمانی که بهانه هایی نظیر وقت ندارم، نمیشود، کار پیش آمده، حال ندارم و… داشته باشید، قطعاً در هیچ کاری به موفقیت نخواهید رسید و هرگز به اهدافتان نمی‌رسید. پس اولین اقدامتان برای موفقیت در کسب و کارتان این باشد که بهانه ها را از ذهن خود پاک کنید.

چرا که بهانه ها فقط سرعت شما را می‌گیرند و گویا شما با بهانه هایتان، در حال فریب دادن خودتان هستید! شک نکنید تا زمانی که بهانه در زندگی شما وجود داشته باشد، موفقیتی در کار نخواهد بود.

2- اهداف دقیقی برای کارتان در نظر بگیرید

تعیین هدف برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار ، زندگی، درس و هر چیز دیگری لازم است. هدف گذاری به قدری مهم است که می‌توان درباره آن ساعتها صحبت کرد و درباره آن توضیح داد.

 شما چه کارمند باشید و چه مدیر، باید برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کنید و بدانید که می‌خواهید در چند مدت آینده، به چه درجات و چه موفقیت هایی برسید. آن وقت است که می‌توانید میزان تلاش و پیگیری خود را مشخص کنید و برنامه دقیقی برای خودتان بریزید

داشتن هدف

3- شناخت بازار رقابتی

اولین و مهم‌ترین ابزار پیشرفت و موفقیت در کسب و کار این است که بدانید با چه بازاری در حال رقابت هستید. نیاز است پیشنهاداتی را که از سوی دیگر شرکت‌ها دریافت می‌کنید به خوبی ارزش گذاری کرده و سود و زیان احتمالی را در صورت قبول یا رد این پیشنهادات پیش بینی کنید. همچنین باید بتوانید بازار رقابت را به گونه‌ای تحلیل کنید که متوجه شوید چه نوع محصول یا خدماتی کار شما را از دیگران متمایز می‌سازد و باعث می‌شود بتوانید مطرح شوید.

4- بازاریابی

یکی از مهمترین رازهای موفقیت در کسب و کار، آگاهی از علم بازاریابی است، بنابراین هیچ چیز مهم تر از این نیست که شما بازاری برای فروش محصولات و خدمات خود داشته باشید تا با استراتژی های درست، در نهایت موفقیت خود را تضمین کنید. به همین خاطر بازاریابی باعث می شود شما اعتبار بیشتری به دست آورید، فروش بیشتری را تجربه کنید و در دنیای رقابت، بقای خود را حفظ کنید.

5- طراحی وب سایت‌

در دنیای مدرن امروزی طراحی وب سایت اهمیت زیادی دارد. یکی از رازهای موفقیت در کسب و کارتان، داشتن یک وب سایت جامع و مرتبط با فعالیت شغلیتان است. زیرا که اکثر مشتری‌های بازار قبل از هرگونه تصمیم برای خرید و فروش اول سایت‌های کسب و کار مورد نظر را چک می‌کنند. پس در نتیجه شما باید ویدیو‌ها و جدیدترین ویژگی‌ها را به وب سایت خودتان اضافه کنید تا بتوانید بیشترین میزان مشتری‌ها را به کسب و کارتان جذب کنید.

6- تولید محتوای مناسب با کسب و کارتان داشته باشید

تولید محتوای مناسب و مرتبط، یکی دیگر از رازهای موفقیت در کسب و کارهاست. در این جا تکنیک این است که با تولید محتوای مناسب در بستری هم چون وب سایت و شبکه‌های اجتماعی حیطه تخصص خود را برای خریداران احتمالی آشکار کنید. با تولید محتوای گفتاری، متنی و یا رسانه‌ای می‌توانید به عموم بگویید چه محصولات و یا خدماتی عرضه می‌کنید و آن‌ها نیز می‌توانند متناسب با نیازشان از کسب و کار شما بهره بگیرند.

تولید محتوای مناسب

7- برند سازی کنید

یکی دیگر از رازهای موفقیت در کسب و کارها، برند سازی است. این روش به شما این امکان را می دهد تا در ذهن افراد باقی بمانید و حتی مردم شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. برند سازی باعث می شود شما سر زبان ها بیفتید.

8- تیم سازی کنید

یکی از مهمترین رازهای موفقیت در کسب و کار، تیم سازی است. همان طور که می دانید همه ما در روز می توانیم به میزان خاصی کار کنیم، به عنوان مثال روزانه 8 تا 9 ساعت به طور میانگین کار انجام می دهیم. حال فرض کنید شما یک تیم 100 نفره دارید که هر کدام 8 ساعت برای شما کار می کنند. با مقایسه میزان ساعت کار این دو موضوع به راحتی از اهمیت تیم سازی آگاه می شوید.

9- هرگز نگویید زمان ندارید، بلکه زمان بسازید

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر مدیر و یا کارآفرینی باید با آن آشنا باشد. مدیریت زمان یکی از رازهای موفقیت در کسب و کارهاست. قسمت کلیدی آن اولویت‌بندی کردن کارهای شماست به این معنی که اول کارهایی که در کسب و کارتان بسیار مهم هستند را انجام دهید و سپس به سراغ کارهای دیگر بروید. همچنین دقت کنید که وقتی مشغول انجام کاری هستید روی همان کار تمرکز کنید تا بتوانید آن را به موقع به اتمام برسانید و از برنامه‌تان عقب نمانید.

زمان بسازید

10- به نیازهای مشتریان توجه کنید

توجه به نیازهای مشتریان یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار است. بهتر است چیزی را به مشتری عرضه کنید که به آن نیاز دارد تا اینکه بخواهید فقط محصولاتی راکه در دسترس دارید به آن‌ها اراِئه دهید. باید بررسی کنید که مشتری‌هایتان به چه نوع خدمات و محصولاتی نیاز دارند تا بتوانید کسب و کارتان را به سوی رفع نیازهای مشتری‌ها پیش ببرید، اینگونه است که شما در کسب و کارتان موفقتر می شوید.

11- خدمات با کیفیت به مشتریان ارائه دهید

ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان یکی از رازهای موفقیت در کسب وکارهاست.  وقتی به مشتریان خود محصولی عرضه می‌کنید مرحله بعدی ارائه خدمات است زیرا می‌خواهید مشتریان‌تان و کسانی که با کسب و کارتان در ارتباط هستند راضی باشند و باز هم بخواهند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. به همین دلیل نیاز است خدماتی که ارائه می‌دهید از کیفیتی بالا برخوردار باشند این موضوع در نهایت باعث می‌شود اسم و برند کسب و کارتان سریع‌تر مطرح شود.

12- در جریان شبکه‌ها و زنجیره‌های کسب و کار خود باشید

ارتباطات شبکه‌ای به طور یحتمل یکی از تکنیک‌های جهانی موفقیت در کسب و کار است. این تکنیک بر روی این اصل استوار است که خدمات حرفه‌ای که منجر به تصمیم گیری خرید می‌شود ریشه در ارتباطات انسانی دارد و یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود بخشیدن این ارتباطات، ایجاد شبکه است. سعی کنید شبکه‌ای از ارتباطات در کسب و کار خود ایجاد کرده و آن را حفظ کنید. این کار باعث می‌شود در جریان جدیدترین پیشرفت‌های کاری قرار بگیرید و از تجربیات دیگران در کسب و کارتان بهره ببرید. همین طور باعث می‌شود به کسب و کارهای افراد دیگر هم کمک کنید که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصاد کشور شده و در آخر کار خودتان نیز رونق می‌گیرد. تا جایی که می‌توانید و زمان به شما اجازه می‌دهد در رویداد‌های حیطه شغلی‌تان شرکت کنید و در صورت امکان شما نیز رویدادی هدفمند تشکیل دهید تا این زنجیره ارتباطی گسترش پیدا کند. زیرا نشستن در یک دفتر کار و فکر کردن به روش‌های جدید کسب و کار نمی‌تواند به تنهایی به شما کمک کند پس لازم است از نظرات صاحبان مشاغل دیگر نیز کمک بگیرید. تکنیک‌های شبکه دیجیتال هم امروزه می‌توانند کمک زیادی به صاحبان کسب کنند چرا که هم از نظر مالی و هم زمانی به صرفه‌تر هستند. اما در هر صورت برای ایجاد یک شبکه مطلوب نیاز دارید مقدار قابل توجهی از زمان‌تان را به این کار اختصاص دهید تا به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

نگاهی پایانی به رازهای موفقیت در کسب و کار

ما در عصر اطلاعات قرار داریم. تکنولوژی امروزه با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است و کسب و کارها هم متناسب با همین سرعت رشد می‌کنند. به همین خاطر کسب و کارها در حال رقابت شدید با هم هستند و اگر نتوانید از روش‌های نوینی استفاده کنید تا کسب و کارتان را گسترش دهید و یا از رازهای موفقیت در کسب و کارها مطلع نباشید به سرعت از این بازار رقابت حذف خواهید شد. پس لازم است در این مسیر تلاش کنید تا هر روز کسب و کارتان بیشتر با معیارهای جهانی منطبق شود و با تکنیک‌های روز همراه باشید.

 

مقالات مرتبط:

روشهای متقاعد ‌سازی مشتری

روشهای متقاعد ‌سازی مشتری

نویسنده : شادی سلیمی

راه اندازی کسب و کار خانگی

راه اندازی کسب و کار خانگی

نویسنده : شادی سلیمی

کارآفرینی

کارآفرینی

نویسنده : شادی سلیمی