تعریف کارآفرین

نویسنده : شادی سلیمی

تعریف کارآفرین

مفهوم کارآفرینی اولین بار توسط ریچارد کانتیلون در سال ۱۷۵۵ مطرح شد مهمترین دیدگاه او این بود که افرادی در جامعه وجود دارند که ماجراجو هستند دنبال آمال و ارزوهای خود هستند و خصوصیاتی دارند که با افراد متعارف متفاوتند معمولا در چارچوب نظم موجود عمل نمیکنند. باهوشند افرادی ریسک پذیرند ، کنجکاو هستند و به دنبال فرصتهای مخلف.اند در نزد کاتیلون این افراد کار آفرین افرادی قلمداد . می شوند که ریسک پذیر ند. ریسک پذیری خصوصیتی است که افراد می توانند داشته باشند و می توانند نداشته باشند. و فرصت ها را میشناسند ریسک پذیر کسی است که با هیچ مبنا و پشتوانه مالی سراغ خطرات می رود. با کوچکترین سرمایه به دنبال بزرگترین پروژه ها می رود.

شکار فرصت ها و کسب سود در شرایط نااطمینان بازار همه کار آفرینان خطر .پذیرند همه کارآفرینان حتما نوآورند. شاخصهایی است که از دل تئوریها استخراج و به ویژگیهای کارآفرینان می رسیم.

 

ریچارد کانتیلون

کارآفرینی تلاش نوآورانه است.

از نظر والراس و مارشال کارآفرینی همان سرمایه داری است، که بر اساس نظام آزاد و قیمت ها که براساس بازار عمل میکند کار آفرینان گویی سرمایه دار هستند.

 

والراس

مارشال

 

 

فرانک نایت بین ریسک و نااطمینانی تفاوت قائل شد. ریسک اصولا قابل محاسبه است. آینده نامطمئن قابل اندازه گیری نیست ریسک خطر نیست ، احتمال وقوع یک خطر است ریسک مواجه فرد با آینده نامطمئن است. آینده نامطمئن یعنی از آن چیزی نمی دانیم و غیر قابل محاسبه وغیر قابل کنترل است.

فرانک نایت

 

 

 

مقالات مرتبط:

پارادایم نئو کلاسیک

پارادایم نئو کلاسیک

نویسنده : شادی سلیمی

مکتب نهاد گرایی

مکتب نهاد گرایی

نویسنده : شادی سلیمی