مطالعه امکان پذیری یا ایجاد طرح توجیهی، اولین گام برای هر طرح است. این کار جهت یافتن نقاط ضعف و قوت یک پروژه پیشنهادی یا یک تجارت موجود، تعیین منابع مورد نیاز و چشم انداز موفقیت انجام می گیرد. در واقع این طرح به این سوال پاسخ می دهد که آیا طرح مورد نظر ارزش صرف وقت، تلاش و منابع مالی را دارد یا خیر.
برای راهاندازی یک کسب و کار جدید در ابتدا نیاز به یک ایده خوب دارید. البته بین داشتن یک ایده خوب و راهاندازی موفق یک کسب و کار تفاوت زیادی وجود دارد. طی کردن مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید داشتن ویژگی های یک کارآفرین را می طلبد. بسیاری از شرکت های غول پیکر زمانی یک استارت آپ کوچک بودهاند. نمونه هایی از این شرکت ها فیس بوک، واتسآپ و اوبر را هستند